انواع اختلالات هورمونی در افراد

1401.12.27 | مجله خبری

انواع اختلالات هورمونی در افراد:

1-اختلال های هورمونی مربوط به زنان با تست هورمونی:

سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از اختلال هایی است که به طور ویژه مربوط به جامعه بانوان است. از رایج ترین علامت هایی که ناگهان وزن، خشک شدن واژن، بروز زوائد پوستی، عرق کردن به هنگام خواب، بروز جوش و آکنه روی صورت، ریزش مو و غیره اشاره کرد. به طور معمول پزشکان با مشاهده این علائم انجام تست هورمونی را توصیه می کنند.

 

 

2-اختلال های هورمونی مربوط به مردان:

هورمون بسیار مهمی که سلامت هر مردی در گرو سلامت آن است، تستوسترون می باشد. اختلالات و نواقص به وجود آمده در نوع عملکرد و تعداد هورمون تستوسترون موجود در خون مردان، خود را با علائمی چون رشد بافت سینه، کم شدن میل به رابطه جنسی، کم شدن رشد موی بدن و ریش، از دست دادن توده های عضلانی، عدم توانایی در باروری، گر گرفتگی، عدم تمرکز و غیره نشان می دهد.

 

3-اختلال های هورمونی مربوط به دختران:

اختلالات هورمونی دختران مربوط به دروه ای تحت عنوان دروه بلوغ افراد می شود که در دختران و پسران متفاوت از هم باشد.دختران زمانی دچار این اختلال می شوند که دارای یکی از علامت هایی مثل شروع نشدن دوره ی قاعدگی، رشد نکردن بافت سینه و افزایش نرخ رشد فرد باشد.

 

4-اختلالات هورمونی مربوط به پسران:

در پسران نیز اختلال های هورمونی دارای علامت های مخصوصی است که بارزترین آن ها عبارت از عدم رشد توده های عضلانی، رشد بافت سینه، کم پشت بودن موهای بدن، کلفت نشدن صدا، رشد ناقص بیضه و آلت تناسلی، رشد زیاد و بیش از حد اندازه ساق پا و بازو ها.

 

تمامی تست های هورمونی زنان ، دختران، مردان و پسران در سنین مختلف در آزمایشگاه ارمغان سلامت به صورت دقیق انجام می شود.آزمایشگاه ارمغان سلامت در غرب تهران (جنت آباد) به صورت تخصصی در حوزه کودکان و همچنین بزرگسالان از ساعت 7 صبح الی 19 حتی در ایام تعطیل ارائه خدمت می نماید.

 

تلفن:66894272

 

 

دیدگاه شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: